onsdag 5. desember 2007

Gunda...

...heter hun, og hever seg hakket over stjernene.

Jeg har altså stødigere portrettbilde av henne, men synes "svungen" i perlekjedet her illustrerer personligheten godt.


Hun vokter pasta, mandler, rug og solsikkekjerner på kjøkkenhyllen som min bedre halvdel har laga til. Funderte litt på om norgesglassene etter min kjære far skulle få seg noen tags, men litt redd det blir for mye av det gode. Vi får se... Mulig Gunda insisterer...


Et lite hav av stjerner å heve seg over, ja - i karmen, samt julelysene i treet utenfor.


Og her et aldri så lite hjertesukk.... Vi har altså vært så heldige å få hele tre orkideer i gave i løpet av høsten. Men forleden falt siste blomst av denne her i vinduskarmen. Kan noen av dere kloke, grønnfingrede der ute fortelle meg hvordan i all verden man får dem til???




Vil til slutt ønske alle en fin dag og takke for kreative, trivelige, morsomme og inspirerende innlegg dere deler på bloggene deres - og veldig koselige kommentarer og hilsninger her hos meg. Kjempeglad for hver eneste en.

***

14 kommentarer:

Grip dagen sa...

Gunda har nok orden i sakene... Hun så veldig orntlig ut og godtar nok ikke hva som helst på kjøkkenet! Husk å vaske hendene før du spiser, kluten skal til vask hver dag, ikke slurve med målene når du baker!!

Ellers hadde du mye fin inspirasjon på sida di. Glitrende, hvitt og himmelsk - som vanlig!

Så du kommenterte headingen min...
Hvordan ser den ut for deg?
Når jeg går inn på sida mi, får jeg nemlig bare opp ei smal stripe! Men ei venninne sa at ho så bilde helt normalt...?
Hilsen undrende Marit

Laila sa...

Tusen takk for den fine meldingen på bloggen min.
Så fint du har det. Liker så godt fargene dine, og nå skal jeg kose meg med gamle innlegg på bloggen din. Håper det er greit at jeg linker til deg.

Lovise sa...

Heisann. Ho Gunda var ei herlig dame, helt i min smak. Skulle gjerne ha hatt henne på mitt kjøkken..
Kaka til barnebarnet så deilig ut. Jeg smakte ei sånn for et par uker siden i et selskap og den var direkte himmelsk. Du baker vel ei sånn til bursdagen min????

Brit. (lille meg) sa...

Gunda ser ut til å være ei koselig dame.Og bestemt...
Du har fått det til veldig fint.

Emmeline sa...

Så kul Gunda var... en bestemt type vil jeg si, knakande fin hverdagskjole hadde hun også. Virkelig en type etter min smak!
Vakre bilder på bloggen din i dag, nydelige julestjerner og vakre farger..skikkelig fint!
Jeg får disse orkideene til helt supert, men de liker IKKE å bli flyttet. De vil ha mye lys men ikke sol.. de vil kun ha litt vann en gang i uken. Når mine orkideer blomstrer av så pleier jeg å klippe de litt ned, men dersom de får stå på samme lyse plass over lengre tid er det faktisk sånn at de kommer med nye skudd samtidig som de blomstrer av så da har det ikke vært nødvendig med nedklipping likevel. Lykke til!

Lovise sa...

Synd du ikke bor i nabohuset:(

Lemi sa...

gunda va ei fin dame ja! og flink t å vokte baketilbehøret .o)
så flott me ei sånn hylle, må nok sjekke om æ ikke har plass t ei ånn på kjøkkenet.. har så masse fint å stille ut :o)

klem

Tone Lindblom-Brunes sa...

Jeg vil okså ha ei hylle! Med ei Gunda! Det er så fint med sånne glass, men jag har liksom ingen plass å ha dem på. Kjempefin lysslinge. Ps. Jeg har bott i Sverige i 16 år, för det bodde jeg i Nordnorge.
Godmorgenklem fra Filuri!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Her var det stemning!! Gunda er ei DIVA, hun gjør nok en god jobb der oppe på hylla. Ser ut for at hun er kommet på den rette hylle i livet ;)

Marie sa...

Gunda er ei flott dame! Masse anna fint også!

Ser du har fått råd om orkideer. Eg lar det renne vatn gjennom "jorda" under vannkrana ein gong i veka, skyller også blada (ikkje blommane). Bruk lunka vatn. La det renne godt av, orkideer må ALDRI stå i vatn!!! Blommane pleier å stå to-tre månader. Dersom stilken gulnar klipper du av eindel eller heile. Sjå det litt an av og til veks skota vidare og kjem med nokre fleire blommar på same stilken. Det kan ta ei stund før dei blømer igjen, men ha tålmot dei kjem igjen. Mine trivst godt i nordvendt vindauge. Gjøsle veldig fosiktig, godt utspedd.

Ha ein fin kveld :)

Lemi sa...

takk takk.. ble ikke så fornøyd sjøl, så e godt å få tilbakemelding :)
men ungan e litt vel interessert i konglan.. må vel høyere opp.

klem fra meg i nord!!

elin1976 sa...

Synes Gunda var utrolig søt. Har ikke sett slike i svart før. Nydleige Gunda.
Hiver på i rekken over det Emmeline sier om orkide. Jeg har hørt at du skal klippe de av over det 3 leddet( studer stengelen så skjønner du hva jeg mener)
Jeg gidder aldri å vente på at de kommer opp igjen så naboen får dem av meg og så går frøken dill dall og kjøper ny. he he
Ha en fin fredag. Masse klemmer fra Elin:O)

Berit T sa...

Så koselig det var her hos deg. Har nydt den fine julemusikken, fredfylt!!!

Linda sa...

Flott dame som regjerer på kjøkkenet ditt.Koselig musikk på siden din.PS.Ikke klipp orkide greinen for langt den skal ha tre "punkter" på greina.Lykke til.
God helg.Linda :)